Τα Αγγλικά, αντίθετα από τα ελληνικά είναι μια μη φωνολογική γλώσσα. Συγκεκριμένα άλλα ακούμε, άλλα διαβάζουμε και άλλα γράφουμε. Περιέχει 26 γράμματα και 44 ήχους. Κατανοούμε λοιπόν, πόσο πολύπλοκη είναι η εκμάθησή των Αγγλικών για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Συχνά, τόσο οι γονείς όσο και τα ίδια τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, αναρωτιούνται, εάν είναι εφικτή η προσέγγιση των Αγγλικών, καθώς είναι δυνατό το παιδί να αντιμετωπίζει τις ίδιες δυσκολίες στην Αγγλική γλώσσα όπως και στη μητρική.
Οι μαθησιακές δυσκολίες στα Αγγλικά εμφανίζονται στην ανάγνωση, στο προφορικό-γραπτό λόγο των αγγλικών.
Ειδικά στην ανάγνωση το παιδί διαβάζει:
Στη συνέχεια στο γραπτό λόγο το παιδί:
Τέλος στον προφορικό λόγο το παιδί:
Κάποια σύνοδα συμπτώματα των παιδιών με δυσκολίες στα Αγγλικά μπορεί να είναι:
Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, έχουν μοναδικές ανάγκες και ιδιαιτερότητες, έτσι για την παρακολούθηση των Αγγλικών ενδείκνυνται τα ιδιαίτερα μαθήματα, στην ηλικία όπου το παιδί θα είναι ώριμο να κατανοήσει την Αγγλική γλώσσα.
Η ενσωμάτωση ενός παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες σε μια τάξη φροντιστηρίου με διαφορετικά επίπεδα μαθητών, δεν μπορεί να ωφελήσει το παιδί αν ο σχεδιασμός διδασκαλίας δεν είναι κατάλληλος ώστε να επαρκεί στην κάλυψη των αναγκών του.
Στα ιδιαίτερα μαθήματα, τόσο η ύλη όσο και ο ρυθμός των μαθημάτων προσαρμόζεται και αλλάζει σύμφωνα με τις μοναδικές ανάγκες των παιδιών. Σκοπός στις περιπτώσεις μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι να ολοκληρωθεί μια συγκεκριμένη ύλη, αλλά να ολοκληρωθεί με όσο το δυνατόν μεγαλύτερο βαθμό κατανόησης από τον μαθητή.
Επιπλέον τόσο ο εκπαιδευτικός όσο και ο γονιός για την εκμάθηση των αγγλικών μπορούν να χρησιμοποιήσουν πολυαισθητηριακό τρόπο διδασκαλίας. Συγκεκριμένα, ο εκπαιδευτικός εκτός από τη λεκτική διδασκαλία είναι καλό να χρησιμοποιεί χρώμα, εικόνα, ήχο, αφή και σώμα σε μια προσπάθεια παρουσίασης του μαθήματος(γραμματικό, λεξιλόγιο, συντακτικό) με βιωματικό τρόπο για να κερδίσει το ενδιαφέρον του μαθητή με δυσκολίες ώστε να συμμετέχει ενεργά και ο ίδιος στην παράδοση του μαθήματος.
Από την άλλη ο γονιός στο σπίτι μπορεί να υποστηρίζει την εκμάθηση Αγγλικών με τη χρήση διαδραστικών πινάκων και αντικειμένων όπως πλαστελίνη. Επιπλέον μπορεί μαζί με τα παιδιά, να επιλέγει εξωσχολικά βιβλία στην Αγγλική γλώσσα , ώστε να ενισχύσει το λεξιλόγιο, την γραμματική και το γραπτό λόγο.
Κάποιες κοινές οδηγίες για γονείς και εκπαιδευτικούς για να «τονώσουν» το παιδί στην εκμάθηση των αγγλικών είναι:
Κλείνοντας πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι πρέπει να σεβόμαστε τις ιδιαίτερες ανάγκες του μαθητή στην απόκτηση μάθησης.
Η εκμάθηση πρέπει να εστιάζει ατομικά στον εντοπισμό των ενδιαφερόντων, της αντιληπτικότητας και στην ενίσχυση αυτοπεποίθησης, των παιδιών ώστε να είναι ευκολότερη και πιο λειτουργική η εκμάθηση των αγγλικών.
Ο πιο ενημερωμένος κατάλογος ιατρικών και παραϊατρικών ειδικοτήτων στο Βόρειο Αιγαίο.
Copyright © Aegean Doctors